REYNAARDE TALENTONTWIKKELING
030 - 60 627 11
INFO@REYNAARDE.NL
Coaching / Individueel traject: Klantgerichtheid
Klantbehoefte centraal:
De effectieve coaching van klantgerichtheid motiveert je om de klantbehoeften centraal te stellen. Belangrijke kenmerken van deze aanpak zijn:
- Proactief de wensen van klanten achterhalen is cruciaal voor succes. De coach begeleidt je bij het ontwikkelen van het vermogen om klantinzichten te verkennen, wat resulteert in betere afstemming op behoeften.
- Duidelijk communiceren over de waarde die je voor je klant kunt bieden versterkt klantrelaties. De coaching richt zich op het ontwikkelen van een duidelijke en overtuigende communicatie van het aanbod, wat bijdraagt aan transparantie en vertrouwen.
- Het vermogen om de verwachtingen van klanten te overtreffen toont toewijding aan kwaliteit. De coach helpt je bij het ontwikkelen van strategieën om klanttevredenheid te vergroten door de verwachtingen te overtreffen.
De coaching voor klantgerichtheid bevordert leiders om proactief te zijn in het begrijpen van klantbehoeften, duidelijke communicatie en streven naar klanttevredenheid. Dit leidt tot duurzame klantrelaties, positieve ervaringen en groei van de organisatie.
Effectief gedrag:
In de begeleiding op klantgerichtheid gaan we actief aan de slag met het volgende gedrag van de competentie Klantgerichtheid:
- Actief op zoek gaan naar de wensen van de klant.
- Duidelijk zijn over wat u voor de klant kunt betekenen.
- Ernaar streven de verwachtingen van de klanten te overtreffen.
De begeleiding en caoching heeft een krachtige, effectieve formule waarbij de deelnemer wordt uitgenodigd, vriendelijk geprikkeld en geïnspireerd om op een actieve manier te leren.
Een individueel traject kunnen we, afhankelijk van de vraag, aanbieden als Persoonlijke begeleiding of als Coaching:
Persoonlijke begeleiding
- Bij persoonlijke begeleiding gaat het om het ontwikkelen van praktische vaardigheden. In individuele gesprekken worden knelpunten geanalyseerd en worden de vaardigheden geoefend, eventueel met gebruik van video.
- Voorafgaand en tussen de afspraken door krijgt de deelnemer opdrachten waarmee in de praktijk kan worden geoefend. Doorgaans omvat individuele begeleiding 2 tot 4 afspraken.
- De persoonlijke begeleiding wordt verzorgd door één van onze adviseurs, trainers of coaches (afhankelijk van de vraag) die ervaring heeft met de te ontwikkelen competentie.
- Onderwerpen die behandeld kunnen worden in persoonlijk begeleiding zijn meestal individuele competenties, maar ook sollicitatievaardigheden of bepaalde gesprekstechnieken kunnen hiermee ontwikkeld worden.
Coaching:
- Individuele coaching zetten we in bij meer complexe vraagstukken en bij aan iemands persoonlijkheid gerelateerde vraagstukken.
- De belangrijkste onderwerpen in ons coachtraject zijn begeleiding bij management taken, loopbaanvraagstukken, (dreigende) burnout, outplacement, leidinggeven en het leren omgaan met fysieke en psychische beperkingen in het werk.
- We hebben een vast team van twintig ervaren coaches welke zorgvuldig zijn geselecteerd op ruime coachervaring, bewezen succesvolle coachingstrajecten, vakopleiding, specialisatie en persoonlijke aanpak. Hierdoor lukt het altijd om de juiste coach te matchen op uw specifieke vraag.
- Voor het coachen op klantgerichtheid zetten wij onze Managementcoach in: bij het coachen van managers en leidinggevenden ligt de nadruk vooral op de knelpunten die vaak voorkomen in een managementfunctie. Je kunt hierbij denken aan versterking van leiderschap en het verbeteren van resultaten, maar ook prioriteiten stellen en duidelijkheid verschaffen zijn regelmatig het onderwerp.
Duur: intake, tests en zes sessies
- Voorafgaande aan het traject is er een vrijblijvende intake met de kandidaat van een uur.
- Het traject bestaat in basis uit zes sessies van 1,5 uur en een ontwikkelassessment bestaande uit twee tests.
- De doorlooptijd van het traject is ca. 3 maanden.
Kosten: klik op tarieven voor:
- Persoonlijke begeleiding
- Kleine groepen
- Workshop
- Training
- Competentietheater
Gratis intakegesprek
Maak meteen een afspraak voor een gratis intakegesprek met één van onze coaches of bel nu direct met 030-6062711 en verken samen je coachvraag. Na dit gesprek ontvang je een voorstel voor het traject en bij akkoord kunnen we het traject direct starten.
De competentiecoaching Klantgerichtheid kunnen we ook aanbieden voor groepen als workshop, training of cursus.
Meer informatie, een vrijblijvende offerte of een andere vraag? Vul ons antwoordformulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact op!