REYNAARDE TALENTONTWIKKELING
030 - 60 627 11
INFO@REYNAARDE.NL
Workshop Klantgerichtheid
Beschrijving
De klant als zakenpartner:
Ben je klaar om je klantgerichtheid naar een hoger niveau te tillen? Dan ben je op de juiste plek! Bij deze workshop "Klantgerichtheid" gaan we samen werken aan het verbeteren van je vermogen om de behoeften en verwachtingen van je klanten te begrijpen en te vervullen.
We gaan onder andere technieken en oefeningen doen om je klanttevredenheid te vergroten, je communicatievaardigheden te verbeteren en je bewust zijn van je persoonlijke visie op je klant. Je leert hoe je een klantgerichte houding kunt aannemen en hoe je dit kunt toepassen in je dagelijkse werk.
Onthoud, klanttevredenheid is de sleutel tot succes in elke branche. Tijdens de workshop zullen we samen zoeken naar jouw persoonlijke aanpak en aandacht besteden aan hoe je dit kunt toepassen in je werkomgeving. Klaar om aan de slag te gaan? Laten we beginnen!
Programma
Doel van de workshop klantgerichtheid:
- Actief te anticiperen op (on)uitgesproken wensen van de klant
- Klanttevredenheid vergroten
- Communicatie met de klant
- Aanbodgericht -v- Vraaggericht werken
- Persoonlijke houding en klantvisie
- Overtreffen van verwachtingen
Effectief gedrag
In de workshop 'Klantgerichtheid' gaan we interactief aan de slag met het versterken van de volgende gedragingen die verband houden met de competentie Klantgerichtheid:
- In het gesprek actief op zoek gaan naar de wensen van de klant. Dit omvat het vermogen om actief te luisteren naar de behoeften en verwachtingen van de klant, door gerichte vragen te stellen en empathisch te zijn, om zo een beter inzicht te krijgen in wat de klant echt nodig heeft.
- Duidelijk zijn over wat u voor de klant kunt betekenen. Hierbij leer je om helder en transparant te communiceren over de producten of diensten die je aanbiedt, en om de klant duidelijkheid te geven over wat ze kunnen verwachten, waardoor je vertrouwen opbouwt en de klanttevredenheid vergroot.
- Ernaar streven de verwachtingen van uw klanten te overtreffen. Dit betekent dat je streeft naar een uitstekende klantenservice en ervaring, door net dat beetje extra te doen om de verwachtingen van de klant te overtreffen en hen positief te verrassen.
De workshop biedt een krachtige en innovatieve formule waarbij deelnemers worden uitgedaagd, vriendelijk gestimuleerd en geïnspireerd om op een actieve manier te leren en hun klantgerichte vaardigheden te verbeteren.
De trainers
De trainers gebruiken effectieve methoden uit o.a. het improvisatietheater. Deze methoden laat de deelnemers ervaren wat het effect van het eigen gedrag is.
Herkenbare situaties
In de workshop en training werken we met herkenbare praktijk ervaringen van de deelnemers. Voorafgaand aan de workshop of training worden, in een korte intake, de lastige praktijksituaties en leerdoelen van de deelnemers geïnventariseerd.
Praktische informatie
Duur:
- 1 dagdeel
Kosten: klik op tarieven voor:
- Workshop
- Persoonlijke begeleiding/Coaching
- Kleine groepen
- Training
- Competentietheater
Gerelateerde trainingen:
- GRIP op je werkstress
- Planmatig werken
- Persoonlijke effectiviteit
Deze workshop of training kunnen we ook aanbieden als:
- Coaching
- Competentietheater
Gerelateerde thema's zijn:
klantvriendelijkheid, klanttevredenheid, klantwensen, koopsignalen, klantgerichtwerken, sales en klantgericht telefoneren.
Contact en aanmelden
Meer informatie, een vrijblijvende offerte of heb je een andere vraag? Vul hieronder ons contactformulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op!
Menu
- Taakgericht leidinggeven workshop, aansturen en voortgang
- Intake-workshop
- Acquisitie
- Coachend Leidinggeven
- Conflictmanagement
- Creatieve acquisitie
- Delegeren
- Klantgedrevenheid
- Klantgerichtheid
- Leidinggeven aan resultaatgerichtheid
- Leidinggeven aan teams
- Mondelinge Communicatie
- Ondernemerschap
- Samenwerken
- Sensitiviteit