bellen
Contact
Klantgedrevenheid Workshops
reynaarde - laat competenties werken

REYNAARDE TALENTONTWIKKELING
030 - 60 627 11
INFO@REYNAARDE.NL

Workshop Klantgedrevenheid

Weet wat de klant beweegt

Beschrijving

Wie kent niet het beeld van de oma die geholpen wordt met oversteken, terwijl ze dat helemaal niet wil. Er is vooraf niet afgestemd hoe deze oma geholpen wil worden. Ze wordt met alle goede bedoelingen naar de overkant van de weg gebracht. Klantgerichtheid op en top. Klantgedreven allerminst.

 

Programma

Doel van de workshop klantgedrevenheid:

  • De deelnemer leert systematisch de wensen en behoefte van de klant te verkennen en het eigen aanbod hierop af te stemmen.

 

Effectief gedrag:

In de workshop gaan we interactief aan de slag met het volgende gedrag van de competentie Klantgerichtheid:

  • Systematisch onderzoek naar de wensen van de klant: Deelnemers leren methoden en technieken om systematisch en grondig te achterhalen wat de specifieke behoeften en verwachtingen van de klant zijn. Dit omvat het gebruik van gestructureerde vragenlijsten, interviews en andere onderzoeksinstrumenten om een volledig beeld te krijgen van wat de klant nodig heeft.
  • Diepgaand begrip van wat de klant drijft en beweegt: Deelnemers zullen leren verder te gaan dan oppervlakkige observaties en te ontdekken wat de dieperliggende motivaties, waarden en doelen van de klant zijn. Dit omvat empathisch luisteren, het stellen van open vragen en het actief zoeken naar verborgen behoeften.
  • Actieve controle om te verzekeren dat zowel de vraag als de behoefte van de klant volledig begrepen zijn: Deelnemers zullen strategieën en technieken leren om voortdurend te controleren of ze de vraag en behoeften van de klant nauwkeurig hebben begrepen. Dit omvat het samenvatten van informatie, het stellen van verduidelijkende vragen en het actief zoeken naar feedback van de klant om misverstanden te voorkomen.

 

Onze aanpak:

De workshop heeft een krachtige en innovatieve formule waarbij deelnemers worden uitgenodigd, vriendelijk geprikkeld en geïnspireerd om op een actieve manier te leren. De trainers gebruiken hiervoor effectieve methoden uit het improvisatietheater. Deze methoden laat de deelnemers ervaren wat het effect van het eigen gedrag is. Acteurs spelen herkenbare en lastige praktijksituaties na. De deelnemers kunnen het verloop beïnvloeden door regieaanwijzingen te geven aan de acteurs of door de rol van een acteur over te nemen en zelf te gaan spelen.

 

Praktische informatie

Duur:

  • 1 dagdeel


Kosten: Klik op tarieven voor:

  • Persoonlijke begeleiding
  • Kleine groepen
  • Workshop
  • Training
  • Competentietheater

 

Contact en aanmelden

De workshop Klantgerichtheid kunnen we ook aanbieden als cursus of als coaching en individulele begleiding.

 

Gerelateerde thema's zijn: klantvriendelijkheid, klantgerichtheid, retentie en het behouden van klanten, vragen stellen, presenteren, impact, durf, netwerken.

 

Meer informatie, een vrijblijvende offerte of een andere vraag? Vul ons contactformulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact op!

 

print deze paginaprint

Neem direct contact met ons op

Meedoen

Kom daarom gerust eens langs op ons kantoor voor een kop koffie.

aanmelden